assalamualaikum:D

PERCUTIAN YANG MENARIK TAPI BAJET.....

                                                   
Dah lama tak bukak blog...hai akak2 habang2 semua..Aku tanya Apa Khabar.....Hari ini baru kesempatan nak update2 bagai...Katanya lah..hihi..Saya nak kongsi percutian bajet walaupon sengkek dalam erti kata poket nipis lah...Saya nak share tip2 pergi bercuti walaupon sengkek...
1) Pilih hotel yang murah..senang cerita korang bukak web trivago xpon booking.com or agoda..Korang bandingkan dulu harga..sebabnya antara web tu harga lain2..
2)Bawak bekal dari rumah..example meggi,sandwich,kerepek2 sebagainyalah..so jimat xperlu nak berhenti makan bagai..
3)Pergi bercuti tempat yang xbanyak tempat nak ziarah..example mcm Port dickson..kat sanakan pantai..Ada tempat nak melawat pon 1 or 2 tempat..
4)Cari tempat nak melawat yang kosnya x banyak.contoh masuk muzium..Muzium baru rm 2 or rm3 je..tapi ikut kemampuan hakak2 dan habang2.
5)Kalo pergi bercuti dengan kawan,korang tong..tong la sorang sikit..jangan harapkan sorang je..mau botak kepalanya..kalo share sorang sikit rasanya tak banyak sangat keluarkan kos...
Rasanya ini dulu kot saya kongsi..bila free2 nanti saya kongsikan tip2 yang anda boleh gunakan...

No comments:

Post a Comment