assalamualaikum:D

BETUL KE MIMALAND BERHANTU??????

Assalamualaikum..
Haiwan yang terdapat di Mimaland
peserta Mimaland
Harini baru nak update blog.. Dah berhabuk debu sampah sarap..nak tanya korang pernah pergi Mimaland tak? Alah dulu terkenal la Mimaland ni.dekat Gombak.. Menuju ke UIA tu... Ok.. Skg ni saya nak kongsi pengalaman yang saya dapat dekat mimaland..Mimaland sebuah taman tema yg cukup terkenal sebelum wujudnya Sunway lagoon. Mimaland ni BAPAK segala taman tema yg ada dimalaysia.Dibuka pada tahun 1973 dan ditutup pada 1994..Keluasan Mimaland seluas 300ekar.. Kita baca dalam pakcik googlekan..disebabkan ditutup kerana seorang pelancong singapore mati ketika main gelongsor dan kejadian tanah runtuh..Menurut sumber dipercayai memang pelancong singapore main digelongsor dan hanya cedera dan bukanya mati dan tiada rekod kematian. Kejadian tanah runtuh tidak menjejaskan kawasan taman tema. Ia hanya berlaku jauh dari pejabat mimaland. Dan ia menyebabkan tutup kerana kurang pengunjung sahaja..kalau korang nak terokai  Mimaland dan masuk ikut pintu yang betul korang boleh whatapp dengan Abang Norzairi zainal  0183935365...Jangan risau ni. Baik orangnya. Korang jangan terlalu percayalah dengan apa yang korang dengar. Kena pergi tengok dan baru boleh nilai sendiri... Dan Korang jangan pandai memandai2 masuk ikut pintu belakang atau jalan tikus. Jika berlaku apa2,sendiri tnggung.. itik kejam telah bawa peserta untuk terokai Mimaland seramai 400 orang..Dalam Mimaland ada restoran mewah,chalet dan  sebagainya.
Trip yang ke 6

bergambar depan pintu Mimaland
Ni baru sebahagian.. Trip ni tak perlu kos yang banyak.. Sapa2 yang suka Jungle traking, boleh join.. Ok la.. Sampai kat sini dahulu.nanti sambung lagi....

No comments:

Post a Comment